Alyvos keitimas – tai pagrindinė techninės priežiūros operacija. Geras variklio tepimas – tai jo ilgaamžiškumo užtikrinimas ir optimalių darbo parametrų išsaugojimas. Keičiame tepalus operatyviai. Tepalų keitimas – būtinybė Jūsų automobiliui.
Kodel reikia keisti alyva?
Naudojama alyva palaipsniui netenka pirminių savybių ir užsiteršia. Keičiant alyvą iš variklio pašalinami teršalai. Efektyvios variklių alyvos paskirtis yra palaikyti variklį švarų, apsaugoti nuo korozijos, sumažinti variklio dėvėjimąsį. Be to, dėl efektyvios alyvos variklis ir katalizatoriai išlieka geros techninės būklės ir pailgėja jų naudojimo laikas. Dėl to sumažėja kenksmingų išmetamųjų medžiagų kiekis, mažiau sunaudojama degalų. Tepalų keitimas tai nauda ne tik automobiliui bet ir gamtai.
Kada keisti variklio alyvą?
Visiems automobiliams periodiškai reikia pakeisti tepalus. Jeigu automobilis naujas, juos keisti reikia laikantis gamintojo nurodymų, jei naudotas – kas 10 000 – 12 000 km.
Ko reikės alyvos keitimui?
Bet kokiu atveju keičiant tepalus reikės: naujo tepalo, naujo filtro, atitinkamų įrankių. Filtrų pasirinkimas šiandien labai platus, tepalų – dar platesnis. Renkantis filtrą nereikėtų taupyti, verčiau sumokėti pora litų brangiau už žinomo gamintojo filtrą, negu taupant pirkti abejotinos kokybės gaminį. Tie sutaupyti pora litų gali atsieti gerokai daugiau. Filtras surenka į tepalą patenkančias dalelytes. Jei bus prastas, visos šiukšlės neužsilaikys filtre. Jos keliaus į variklį, pastarasis grečiau dėvėsis. Keičiant tepalą fitrą keisti būtina.Situacija su tepalais panaši, tik jų pasirinkimas žymiai platesnis, tačiau ir kainos didesnės. Bet to, keičiamą tepalą reikia keisti tik gamintojo rekomenduojamu tepalu. Tarkim, jeigu turite automobilį, kuriam rekomenduojamas sintetinis tepalas, tokio ir pilkite. Supylus gerokai pigesnio mineralinio tepalo, sutaupytus pinigus vėliau teks išleisti variklio remontui. Tepalą galima rinktis pagal gamintoją (kainą) bet tik ne pagal tipą.
Keitimas:
Taigi, jeigu turime filtrą, reikiamą tepalo kiekį (automobilio kataloguose rašoma, kiek į kurį variklį telpa) ir reikiamus įrankius, galime pradėti. Pirmiausia reikia pašildyti variklį. Sušilęs tepalas skystesnis ir greičiau teka. Pilti į variklį kokio nors ploviklio tikslinga tada, kai neaišku, koks tepalas buvo supiltas anksčiau.Varikliui pašilus, reikia atsukti tepalo įpylimo dangtelį, paruošti indą senam tepalui ir atsukti karteryje esantį išleidimo varžtą.Ištekėjus visam tepalui, reikia pakeisti tepalo filtrą.Prieš užsukant naują filtrą, patartina jo tarpinę sutepti, kad ir tuo pačiu panaudotu tepalu. Taip ji geriau priglus prie variklio paviršiaus ir nesuskeldės .Užsukite išleidimo varžtą, į variklį įpilkite tepalo iki viršutinės tepalo matuoklio žymės.Reikia užvesti variklį ir palaukti, kol užges tepalo indikatorius prietaisų skydelyje. Būtina daugumai automobilių su specializuotu kompiuteriu nustatyti, kad buvo pakeisti tepalai ir suvesti naujo keitimo kilometražą.